söndag 8 juni 2014

Bästa baren i Lund?

Var på en nyöppnad bar igår runt lunchtid.

Jag blev glad när jag såg mig omkring och kunde se att det mesta av maten de erbjöd var vegansk! Detta i staden tio minuter med tåg från Sveriges veganhuvudstad eller i staden som enbart har ett vegetariskt matställe! Och då menar jag Govindas. Jag pratar naturligtvis om Lund.

Det var ingen vanlig bar jag besökte igår, det var Hummus Bar!! Stadens bästa hummus hittar du lätt här och inte nog med det, hummusen är helt vegansk till skillnad från på en del falafelställen i staden. 

Denna nya bar som ligger mittemot Lunds tågcentral, gillar jag starkt! Det är trevligt med Medelhavskänsla och det fick jag och min vän på uteserveringen. Vi testade nummer 10 Ilans Special, som du ser på fotot här under. Vi fick många tillbehör som svarta oliver, inlagda grönsaker, bröd och sallad samt god färskpressad apelsindryck respektive lemonad. Det var gott och väldigt trevligt!

Hummus Bar Lund - Rörelse för djurrätt
Smarrigt värre på Hummus Bar!
Lund har många studenter och nu alltså två mycket vegovänliga matställen. Grattis Lund!

Läs mer om Hummus Bar och vad de erbjuder på Skånevegans sida! Kolla gärna också på Hummus Bars facebooksida här!

Hummus Bar Lund - Rörelse för djurrätt
Hummus Bar i Lund på Bangatan 8, mittemot Lund C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar