onsdag 31 december 2014

Gott Nytt År!

Gott Nytt År! - Rörelse för djurrätt

Det har varit ett händelserikt 2014. Några av de saker jag särskilt minns från 2014 är:
  •  Dokumentären Cowspiracy: the sustainability secret som varit lite av en snackis åtminstone i vegan-, miljö- och djurrättskretsar.
  • Chiapuddingen, som verkligen slagit igenom inte bara bland vegetarianer och veganer utan även i ännu bredare kretsar.
  • Att ordet vegan eftersöks mer och mer i Google och i andra sökmotorer är väldigt roligt!
  • Att LRF Mjölk valde att stämma havremjölksföretaget Oatly var både en oroande och rolig nyhet i Sverige. Mest rolig eftersom det innebar ett uppsving för Oatly och mycket information om komjölksindustrins lidande. Hemskt med lidande såklart men bra att det uppmärksammas så fler inser att att mjölk från växter är bättre! :)
  • Orangutangen Sandra som slagits fast som en ickemänsklig person i en argentinsk domstol är nog ändå den största nyheten under året, enligt mitt tycke vill säga.
Det har hänt väldigt mycket under 2014. Vad minns du särskilt från detta år? Kommentera gärna!

Jag ser fram emot ett fantastiskt 2015!

På filmfronten tror jag att det kommer pratas mycket om Farming Humans och Racing Extinction. Jag ser som vanlig fram emot del två i  Earthlingstrilogin. Unity heter del två men det återstår att se när filmmakarna är redo att börja visa den, premiären beräknas i nuläget till 22:a april. Vad gäller filmer kommer det säkert nåt jag i nuläget inte känner till. Det blir kul!

På veganmatsfronten kommer det säkert ett antal nyheter till butikerna. Vilket blir väldigt roligt! Det är med spänning jag ser fram emot 2015.

Ett gott nytt år önskar jag dig som läser detta. Allt gott till dig!

2 kommentarer:

  1. Något som gladde mig mycket var när chinchillor fick komma ut i frihet :-)
    Jag hoppas verkligen att det är minkarnas tur i år 2015!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var glädjande! Jag hoppas på samma som du.

      Radera