tisdag 9 december 2014

Julbord på Govindas i Lund

I fredags den 5:e december var det julbord på Govindas vegetariska restaurang i Lund! Julbordet var helt veganskt och nästan fullsatt.

Jag förundras varje år att det går in omkring 50 personer i lokalen. Det brukar bli lite trångt men i år var det alltså några få platser kvar och inte riktigt lika trångt som det skulle kunna ha varit.

Julbordet arrangerades tillsammans med Djurens Rätt Lund. Dessa har arrangerat julbord i några år nu, hur många år känner jag inte till jag har varit där på de tre senaste om jag minns rätt. Några år till har det säkert hållit på.

Govindas julbord brukar bjuda på en hel del julmat som är ovanlig på det traditionella julbordet detta på grund av den indiska och internationella touchen. Guacamole, hummus, såser av olika slag, piroger, gratänger, bollar, puckar, vårrullar är några av de rätter som serverades. Gott var det! Om det blir fler julbord på Govindas så rekommenderar jag ett besök. Slutligen kommer här några foton från kvällen!


Govindas veganska julbord i Lund - Rörelse för djurrätt

Govindas veganska julbord i Lund - Rörelse för djurrätt

Govindas veganska julbord i Lund - Rörelse för djurrätt

Govindas veganska julbord i Lund - Rörelse för djurrätt

Govindas i Lund - Rörelse för djurrätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar