fredag 12 februari 2016

Besök på Max i Lund

Max hamburgare Oumph! Lund - Rörelse för djurrätt
Den veganska rätten BBQ Sandwich på Max.

Jag var häromveckan på Max på Kung Oskars väg i Lund med en vän. Vi var där vid lunchtid för att testa den nya veganska rätten BBQ Sandwich med Oumph!-kött med mera.

För som ni troligen känner till så ha Max hamburgerrestaurang börjat med fem nya vegetariska rätter varav en vegansk. Det är roligt att det går i vegovänlig riktning också inom snabbmatsbranschen. Jag undrar om fler kedjor kommer följa och i så fall med vad för rätter?

Max hamburgare Oumph! Lund - Rörelse för djurrätt
Max hamburgerrestaurang på Kung Oskars väg 14 i Lund.

Rätten var god även om den var väl stark, detta trots att jag och min vän beställde med hälften så mycket jalapeños och extra sallad. Om jag går dit igen blir det BBQ Sandwich utan jalapeños. Så här såg burgaren ut. Observera att detta är med glutenfritt bröd, då jag inte tål gluten.

Max hamburgare Oumph! Lund - Rörelse för djurrätt
Så här såg burgaren ut och god var den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar