tisdag 12 juli 2016

Unlocking The Cage/Öppna Burarna! nu på SVT Play!

Jag hade fel, Unlocking The Cage kommer inte visas i SVT! 

I det föregående inlägget på Rörelse för djurrätt skrev jag att mycket tyder på att Unlocking The Cage kommer visas i SVT. Men jag var fel ute.

För den har faktiskt redan visats. Enligt sidan på SVT Play, där den nu finns tillgänglig, visades dokumentären söndagen den 19:e juni 06.00. Inte direkt bästa sändningstid, men bra att den visades! Och väldigt bra att den finns på SVT Play nu. 

Där finns den till och med den 17:e augusti. Du hittar den på denna länk.

Det var av en händelse jag hittade filmen längst ner på en av SVT Plays sidor när jag såg mig omkring där ikväll.

Nu går det alltså att se filmen, som fått den svenska titeln Öppna Burarna!

Ha en trevlig filmstund!

2 kommentarer: