söndag 11 juni 2017

Vackra hästfilmen Herd

Häst - Rörelse för djurrätt

Jag hittade filmen Herd efter att jag kollat runt på nätet efter dokumentärer och filmer om hästar, delvis eftersom jag sällan skriver om dessa ståtliga djur.

Jag fann Herd eftersom den tilldelats pris på hästfokuserade Equus Film Festival i New York där den vann pris för bästa regi.

Herd är mycket vackert filmad åtminstone av vad jag sett av den än så länge, hittills har trailer och en kortversion av filmen gjorts tillgänglig på nätet. Dessa hittar du här under. Och även på herdfilm.com där du också kan hålla utkik efter släppet av den fullständiga filmen.

Herd är skriven och filmad av Stefan Morel, som förutom har tagit många vackra scener på hästar och andra djur, också följer konstnären, författaren och djurkommunikatören Liz Mitten Ryan och deltagarna på hennes retreatcenter.

Jag tycker det är en väldigt ödmjuk film som för mina tankar till dokumentären Peaceable Kingdom: The Journey Home. Om det säger dig något hoppas jag att du nu är nyfiken på filmklippen här nedan. Ta dig en titt vettja!


Herd Trailer


Herd Film Preview


Häst - Rörelse för djurrätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar